Workaholic (BONUS TRACK)
Perry Hoberman
2000
Kilka centymetrów nad podłogą, zawieszony jest wielokierunkowy czytnik kodu paskowego, który świeci w dół intensywnie czerwonym światłem lasera. Podłoże pokryte jest laminowaną folią, na której wydrukowane są setki kodów paskowych, czytanych przez skaner i generujących obrazy. Pod sufitem umieszczony jest mały projektor wideo, wyświetlający owe obrazy na podłogę. Instalację otacza ośmiokątna barierka, na której zainstalowanych jest osiem bardzo silnych niby-suszarek do włosów. Widzowie celują suszarkami w czytnik, zmieniając jego trajektorię silnym strumieniem powietrza. Skaner działa na powierzchni obrazu jak narzędzie, czasem jak dłuto odkrywające nowe warstwy obrazu, czasem magnes przyciągający do siebie jego części lub odkurzacz połykający poszczególne elementy.
Workaholic odnosi się do wahadła zarówno jako prototypowego urządzenia odmierzającego czas (wielkie odkrycie Galileusza z 1583 roku), jak i do prototypowej maszyny nieustannie coś wytwarzającej – w tym przypadku obrazy i ich transformacje.